środa, 28 lutego 2018

Harry Potter || Quiz znajomości uniwersum

Każdy geek ma swoje ulubione uniwersa, seriale czy książki - jest to nieodłączna część naszych zainteresowań i pasji. Początkiem tego roku postanowiłam więc odświeżyć sobie serię, którą zna właściwie każdy, a mianowicie Harry'ego Potter'a. Muszę przyznać, że będąc nastolatką potrafiłam wałkować te książki w kółko.W styczniu, kiedy to kazano mi odpoczywać ze względu na ciążę, doszłam do wniosku, że skoro ostatni raz czytałam je w roku 2012 to może warto by było do nich powrócić... a nuż odnajdę coś nowego. "Wsyśnięcie" wszystkich siedmiu tomów potrwało więc około dwóch tygodni, a ja sama zdałam sobie sprawę ile szczególików zapomniałam przez te kilka lat. Postanowiłam więc przygotować dla Was quiz sprawdzający wiedzę z uniwersum Harry'ego Potter'a - macie więc wspaniałą okazję aby dowiedzieć się, czy pamiętacie detale dotyczące serii książek i filmów o chłopcu, który przeżył :)

Herb Hogwartu
Pytanie 1
Kiedy Harry Potter obchodził urodziny?

Pytanie 2
Jak nazywał się puchacz Percy'ego?

Pytanie 3
Jakie było pierwsze magiczne stworzenie przedstawione przez Hagrida na pierwszych zajęciach opieki nad magicznymi stworzeniami?

Pytanie 4
Jak nazywa się eliksir, który po spożyciu zmusza ofiarę do odpowiadania na zadane pytania zgodnie z prawdą?

Pytanie 5
Jaką postać przybiera patronus Hermiony?

Pytanie 6
Ron był najmłodszym z synów państwa Weasley'ów. Jakie imiona mieli bracia rudzielca?

Pytanie 7
Jak nazywały się egzaminy, które na koniec roku piątego i siódmego mieli zdać studenci Hogwartu?

Pytanie 8
Jak nazywa się kamień, który działa na wszelkie możliwe trucizny?

Pytanie 9
W jakie magiczne przedmioty należące do założycieli Hogwartu Lord Voldemort zaklął cząstki swej duszy?

Pytanie 10
Jak miała na imię skrzatka pana Croucha, która po zwolnieniu udała się do pracy w kuchni Hogwartu?

Pytanie 11
Jak nazywa się naczynie, w którym można gromadzić swoje myśli?

Pytanie 12
W drugim zadaniu Turnieju Trójmagicznego zawodnicy mieli godzinę na uratowanie swojego przyjaciela z rąk trytonów. Harry użył skrzeloziela, jednak ktoś uprzednio mu je dostarczył. Kto to był?

Pytanie 13
Jakie trzy przedmioty stanowiły Insygnia Śmierci?

Pytanie 14
Jakim tytułem mianowała się profesor Umbridge kiedy urzędowała w Hogwarcie?

Pytanie 15
Jak miała na imię ropucha Nevilla?

Pytanie 16
Jak nazywał się wilkołak, który ukąsił Lupina?

Pytanie 17
W jakie zwierzę transmutowała się profesor McGonagall jako animag?

Pytanie 18
Jaką formułę należało wypowiedzieć, aby wskazany różdżką przedmiot lewitował?

Pytanie 19
Jaki rdzeń znajdował się w różdżce Harry'ego Potter'a?

Pytanie 20
Jak miała na imię siostra Albusa Dumbledora?



ODPOWIEDZI
1 - 31 lipca
Harry Potter dziecko

2 - Hermes - był to puchacz, którego Percy otrzymał w nagrodę za dostanie oznaki prefekta Gryffindoru.
3 - Hipogryf o imieniu Hardodziob
Hipogryf Hardodziob

4 - Veritaserum
5 - Wydra
Patronus Hermiony

6 - Bill, Charlie, Percy, George, Fred
7 - SUMy (Standardowe Umiejętności Magiczne) i owutemy (Okropnie Wyczerpujące Testy Magiczne)
8 - Beozar
9 - W czarę, diadem, medalion
10 - Mrużka
11 - Myślodsiewnia
12 - Zgredek (w książce)
Zgredek

13 - Czarna Różdżka, Kamień Życia, Peleryna Niewidka
Insygnia Śmierci

14 - Wielki Inkwizytor
15 - Teodora
Ropucha Teodora

16 - Greyback
17 - Kota
18 - Wingardium Leviosa
Vingardium Leviosa

19 - Pióro feniksa
20 - Ariana

Koniecznie pochwalcie się w komentarzach na ile pytań odpowiedzieliście poprawnie. Muszę jednak przyznać, że przed powtórzeniem serii zapewne sama miałabym z nimi problem.

Mama kupiła mi tę książkę, kiedy byłam w czwartej klasie, a po jej przeczytaniu tak bardzo chciałam dostać list z Hogwartu... Podziwiam autorkę serii za zbudowanie tak wspaniałego świata, który przyciąga nie tylko najmłodszych ale również dorosłych czytelników na całym świecie. 



Autor tekstu: Ruda

       
       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz